Liverpool Canal Dock Link is succesvol waterdicht gemaakt

Waterdichting en voegbanden houden water waar het moet zijn bij transportinfrastructuur.
Project
Liverpool Canal Dock Link
Klant
British Waterways/Liverpool City Council
Hoofdaannemer
Balfour Beatty Construction Ltd
Adviserend bouwkundig ingenieur
Arup Partners Liverpool
GCP-oplossingen
PROCOR® waterdichting, SERVIBAND™ flexibel voegsysteem, SERVITITE™ AT 200/SERVISEAL® AT 240 voegbanden
Overzicht
Overzicht

Het nieuwe Liverpool kanaal-dok-link was een verbetering van de transportinfrastructuur ter waarde van £ 17 miljoen en maakte deel uit van de vernieuwing van de stad voor het jaar van de Europese cultuurhoofdstad.

Het project verbond het Leeds & Liverpool kanaal met de Liverpool zuid dokken, via Stanley dok zodat boten voorbij de wereldberoemde Three Graces en in het Albert dok konden varen.

Het kanaalproject bestond uit een waterweg met bouw van twee nieuwe sluizen, twee nieuwe bruggen en drie tunnels, als toegang voor voetgangers tot kanaalboten, watertaxi's en huurboten waardoor het een belangrijk aspect werd voor de stad.

"The design required a system to keep water within the canal and ensure that water could not penetrate the concrete tunnel."

Het ontwerp voor transportinfrastructuur vereiste een waterdichtingssysteem met zowel eigenschappen van wateruitsluiting als waterbehoud. Zo bleef het water in het kanaal en kon het niet infiltreren in de betonnen tunnel.

Voor de dakoppervlakken was een hoogwaardig waterdichtingssysteem nodig, geschikt voor efficiënte toepassing over grote gebieden. Bijkomend werd ook een compatibel voegsysteem gespecificeerd.

Wij gebruikten innovatieve technologie, gecombineerd met jarenlange ervaring om een waterdichte oplossing te bieden.

Het voegbandsysteem, dat bestaat uit SERVITITE™ AT 200/SERVISEAL® AT 240 , biedt een hoogwaardig PVC-voegbandsysteem met gecoëxtrudeerde hydrofiele bollen voor een unieke combinatie van actieve en passieve bescherming bij voegen in beton. Het AT-systeem dat ontwikkeld werd voor cruciale structuren voor waterbehoud en -uitsluiting, werd geïnstalleerd in de tunnel om watermigratie te manipuleren. De hydrofiele eigenschappen en het vermogen om op te treden als continue actieve afdichting betekent dat het een betrouwbare oplossing was voor de strikte vereisten voor de transportinfrastructuur.

Voor waterdichting van dakoppervlakten werden zowel PROCOR® Deck System 2 als SERVIBAND™ toegepast. Het PROCOR® Deck-systeem, een vloeibaar toegepast systeem, oversteeg het probleem van toepassing over grote gebieden omdat het zowel in spray-vorm als met truweel kan worden toegepast. Wanneer het gebruikt wordt in combinatie met SERVIBAND™, dat expansievoegen beschermt tegen waterdruk, vormt het een continu waterdichtingssysteem.

Blue360sm Product Performance Advantage: omdat elk project, klein of groot, het beste beschermingsniveau verdient.

gcpat.be | België klantenservice: + 32 15 24 93 60


GCP Applied Technologies Inc., 2325 Lakeview Parkway, Suite 450, Alpharetta, GA 30009, USA
Dit document is alleen geldig op de laatst bijgewerkte datum hieronder en is alleen geldig voor gebruik in België. Het is belangrijk dat u altijd verwijst naar de momenteel beschikbare informatie op de onderstaande URL om de meest actuele productinformatie te verstrekken op het moment van gebruik. Aanvullende literatuur zoals handleidingen voor aannemers, technische bulletins, detailtekeningen en gedetailleerde aanbevelingen en andere relevante documenten zijn ook beschikbaar op www.gcpat.be. Informatie die op andere websites wordt gevonden, mag niet worden ingeroepen, omdat ze mogelijk niet up-to-date zijn of van toepassing zijn op de voorwaarden op uw locatie en wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud ervan. Neem contact op met de GCP-klantendienst als er conflicten zijn of als u meer informatie nodig hebt.

Last Updated: 2023-03-13

https://gcpat.be/nl-be/about/project-profiles/liverpool-canal-dock-link-successfully-waterproofed